Úvod do PPC reklám

02/05/2016 Novinky

Skratka PPC v názve tohto typu reklám znamená pay-per-click. Jedná sa teda o také reklamy, pri ktorých sa výsledná zaplatená cena vypočítava podľa počtu kliknutí, respektíve ľudí privedených na cieľové stránky. Tento typ reklám je v rámci online marketingu veľmi obľúbený, pretože so sebou prináša v porovnaní s inými druhmi reklám mnohé výhody.

Google AdWords

Najznámejším a jednoznačne najpoužívanejším sprostredkovateľom PPC reklám je práve internetový gigant so svojim produktom Google AdWords. Ten umožňuje inzerentom zadávať do svojho systému reklamy, ktoré sú následne zobrazované ako platené odkazy vo výsledkoch vyhľadávania po zadaní relevantného vyhľadávacieho výrazu.

Existujú aj ďalší poskytovatelia PPC reklám, ako napríklad na Slovensku a v Česku známy Etarget či Sklik od českého Seznamu. Google Adwords však drží na trhu extrémnu prevahu a dokáže k vám dostať za krátku dobu veľké množstvo návštevníkov.

Platíte iba za skutočných návštevníkov

Pri klasických formách reklamy, akými sú napríklad pútače či reklama v televízií alebo v rádiu, je náročné vedieť, koľko návštevníkov ste vďaka nim získali. Pri PPC reklame platíte iba za kliknutia, teda iba za ľudí, ktorí sa dostanú na vašu stránku. Zároveň vám sofistikované analytické nástroje umožňujú kontrolovať najrôznejšie štatistiky a úspešnosť reklamných kampaní.

Navyše, ak ste správne zvolili kľúčové slová, reklama bude zobrazovaná iba vašej cieľovej skupine. To by vám malo pomôcť dosiahnuť vyšší konverzný pomer a zároveň zvýšiť hodnotu každého návštevníka, ktorého prostredníctvom PPC reklám získate.

Ihneď viditeľné výsledky

Najväčšou výhodou PPC reklám je to, že sa po spustení kampane takmer ihneď dostavujú viditeľné výsledky. Vyhľadávač Google denne používajú milióny ľudí, ktorých môžete svojou reklamou zaujať a urobiť z nich vašich zákazníkov. Pri správne zvolených kľúčových slovách a cieľovej skupine môžu byť PPC reklamy najefektívnejšou formou online marketingu vôbec.

Nechajte si poradiť

Voľba kľúčových slov a vytvorenie efektívnej kampane sa môžu javiť ako jednoduchá činnosť, no v skutočnosti si vyžadujú množstvo znalostí a skúseností. Ak chcete, aby boli vaše reklamy efektívne, nechajte si poradiť od profesionálov alebo si aspoň naštudujte základné teoretické poznatky o tejto forme reklám. My Vám s vytvorením a správou reklamných kampaní radi pomôžeme a v budúcnosti prinesieme aj ďalšie články venujúce sa PPC reklame.










Kategorie blogu

Ďalšie články